Nieuws

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over Broch & Volkering.

Thank you! Your submission has been received!
Geen artikelen gevonden.
Probeer een andere zoekopdracht.
Nieuws
5 minuten lezen

10 Jaar Broch & Volkering, 10 jaar vertrouwd in verzekeringen

Broch & Volkering Verzekeringen heeft dit jaar haar 10-jarig jubileum gevierd! Een mijlpaal die we graag met onze klanten, partners en medewerkers vieren. Wat begon als een droom van twee bevlogen ondernemers, Hans Broch en Patrick Volkering, is uitgegroeid tot een bloeiend verzekeringskantoor met een hecht team van zeven professionals.

Broch & Volkering Verzekeringen heeft dit jaar haar 10-jarig jubileum gevierd! Een mijlpaal die we graag met onze klanten, partners en medewerkers vieren. Wat begon als een droom van twee bevlogen ondernemers, Hans Broch en Patrick Volkering, is uitgegroeid tot een bloeiend verzekeringskantoor met een hecht team van zeven professionals.

Persoonlijke aandacht en expertise 

Vanaf het begin stonden persoonlijke aandacht en deskundigheid centraal. Patrick Volkering vertelt: “We wilden klanten niet alleen helpen, maar echt ontzorgen op het gebied van verzekeringen. Goede bereikbaarheid, ook in het weekend en direct actie ondernemen bij schade waren onze speerpunten. En dat is gelukt! De afgelopen tien jaar hebben we talloze klanten mogen helpen met het vinden van de verzekeringen die perfect bij hun situatie passen.”

Een team met een missie 

Ons team is gegroeid, maar onze waarden zijn hetzelfde gebleven. Betrokkenheid, toewijding en het streven naar de beste service voor onze klanten staan bij ons hoog in het vaandel. Naast ons werk als verzekeringsadviseurs zijn we ook actief in de lokale gemeenschap. Zo isPatrick bijvoorbeeld bestuurslid sponsorzaken bij de voetbalvereniging VELO.Deze betrokkenheid weerspiegelt wie we zijn: een bedrijf dat niet alleen zakelijk succes nastreeft, maar ook maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt.

Een onvergetelijk jubileum 

Om ons 10-jarig jubileum te vieren, zijn we met het hele team naar Valencia geweest. Een welverdiende vakantie om even bij te komen en nieuwe energie op te doen. We willen Kim van Peer van Bedrijfsuitje Valencia hartelijk bedanken voor de uitstekende organisatie. Het was een onvergetelijke ervaring! 

De toekomst 

We kijken met trots terug op de afgelopen tien jaar en kijken met vertrouwen uit naar de toekomst. We blijven investeren in onze klanten, onze medewerkers en onze kennis. Want voor ons staat één ding vast: een goede verzekering is meer dan alleen een product. Het is een relatie gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect.

Bedankt aan al onze klanten, partners en medewerkers voor het vertrouwen!

nieuws
5 minuten lezen

Vacature: Commerciële Binnendienst

Heb je graag klantcontact en denk je in oplossingen voor de klant? Ben jij sterk in communicatie in woord en geschrift? Dan ben jij misschien wel de persoon die wij zoeken. Wij zoeken ter aanvulling op ons team een medewerker Commerciële Binnendienst Verzekeringen.

Wat ga je doen bij ons?

Jij bent het eerste aanspreekpunt voor onze nieuwe en bestaande klanten (zakelijk en particulier).
Je weet de klantbehoefte goed uit te vragen, zodat je op zoek kan gaan naar de best passende verzekering. Je onderhoudt contacten met klanten en verzekeraars, vraagt offertes op, vergelijkt deze en onderhandelt over de premie en voorwaarden. Bij het afsluiten van een verzekering zorg je dat alles administratief goed verwerkt is, zowel naar de maatschappij, naar de klant als in ons klantensysteem.

Ook schadebehandeling behoort tot het takenpakket, namens de klant meld je schades bij de 

verzekeraar en bewaakt het traject van afwikkeling.


Wat breng jij mee?

Je hebt ervaring met zakelijke verzekeringen waardoor je onze klanten van goede dienstverlening kan voorzien. Je bent in staat om zelfstandig te werken.

  • Je bent klantgericht, representatief, accuraat en proactief ingesteld
  • Je hebt minimaal MBO+ werk- en denkniveau
  • Je bent in het bezit van WFT basis (up to date); WFT schade particulier (up to date); WFT schade zakelijk (up to date); WFT Inkomen (up to date)
  • Parttime en Fulltime is mogelijk


Arbeidsvoorwaarden

Broch & Volkering Verzekeringen bied je een aantrekkelijk pakket van secundaire arbeidsvoorwaarden. Hieronder vind je een selectie van de arbeidsvoorwaarden die wij je te bieden hebben.

  • Een marktconform salaris;
  • Flexibel werken;
  • 8% vakantiegeld;
  • 25 vakantiedagen
  • Vergoeding studiekosten en kosten Permanente educatie
  • Pensioen
  • Korting op verzekeringspremies
nieuws
5 minuten lezen

Even voorstellen: Marleen Mol

"Mijn naam is Marleen Mol en woon in Den Haag vlak bij het strand waar ik graag, samen met mijn partner, wandel en af en toe op een terrasje te vinden ben. Ik werk ruim 25 jaar in de verzekeringsbranche en sinds 1 maart 2023 bij Broch & Volkering Verzekeringen als schadebehandelaar. Schade hebben of veroorzaken is nooit leuk maar mocht het toch voor komen dan help ik u graag verder!"

nieuws
5 minuten lezen

Even voorstellen: Marcel Huijsen

Mijn naam is Marcel Huijsen geboren in Rotterdam getrouwd en vader van 2 dochters. Vanaf 1 juni 2022 maak ik onderdeel van Broch & Volkering Verzekeringsteam als risicospecialist Verzekeringen. Sinds 1998 ben ik werkzaam in de verzekeringsbranche. Ik heb gewerkt bij diverse Rabobanken.

Ik vind het belangrijk van toegevoegde waarde te zijn. Ondernemen is vooruitzien. Samen met u risico’s in kaart brengen en bepalen welke risico’s u zelf kunt nemen, welke u kunt voorkomen of beperken en voor welke het verstandig is een verzekering af te sluiten.

nieuws
5 minuten lezen

Wat te doen na stormschade?

De verwachting is dat door de klimaatverandering we steeds meer te maken gaan krijgen met stormen. Heeft u kasschade en/of gewasschade, meldt dit direct aan ons en wij helpen u graag verder. Ons team staat voor u klaar om vragen te beantwoorden. Wij zijn telefonisch te bereiken op 0174-700237 of per mail via schade@brochvolkering.nl.

De verwachting is dat door de klimaatverandering we steeds meer te maken gaan krijgen met stormen.

Heeft u kasschade en/of gewasschade, meldt dit direct aan ons en wij helpen u graag verder. Ons team staat voor u klaar om vragen te beantwoorden. Wij zijn telefonisch te bereiken op 0174-700237 of per mail via schade@brochvolkering.nl.

Door de grote drukte bij reparatiebedrijven hebben zij beperkte capaciteit en onvoldoende glasvoorraad, daardoor duurt het helaas langer voordat kassen definitief gerepareerd kunnen worden. Wacht niet op een kassenbouwer of een reparateur, maar start met (voorlopig) herstel van de kas. Belangrijk is wel om alleen met (voorlopig) herstel te beginnen als dat op een veilige en verantwoorde manier kan.

Op de website van Avéro Achmea kunt u via deze link; voorbeelden van voorlopig herstel bekijken wat u kunt doen om erger te voorkomen. Uiteraard is het hierbij wel belangrijk dat hier alleen mee wordt gestart als dit op een veilige en verantwoorde manier kan.

nieuws
5 minuten lezen

Vacature Allround Adviseur Verzekeringen

Ben jij commercieel, integer én ambitieus? Dan zij wij misschien wel op zoek naar jou! In verband met versterking van ons team zoeken wij per direct een fulltime Adviseur verzekeringen. Voor deze functie zoeken wij een commercieel en integer persoon met ervaring binnen de verzekeringsbranche.

Wat ga je doen

Als allround Adviseur Verzekeringen ben jij mede verantwoordelijk voor de uitstraling en commerciële activiteiten van ons kantoor. Jij gaat voor de lange termijn relatie met de klant en stelt het klantbelang centraal: persoonlijk contact is enorm belangrijk. Jij vindt het leuk om te netwerken, om adviesgesprekken te voeren en bent graag buiten de deur om met klanten om de tafel te gaan. Je hebt al ruime ervaring en kennis op het gebied van zakelijke verzekeringen.

Wie zijn wij

Broch & Volkering Verzekeringen is als onafhankelijke assurantietussenpersoon landelijk werkzaam op het gebied van verzekeringen. Wij voorzien zakelijke en particuliere relaties van advies. Het klantbelang stellen wij hierbij voorop. Ons kantoor is gevestigd in Wateringen. Wij werken samen met meerdere verzekeraars en doen uitgebreid marktonderzoek alvorens een voorstel te doen aan relaties.

Binnen ons bedrijf heerst een informele werksfeer. Momenteel zijn wij met 6 collega's een sterk en hecht team. De klant staat centraal en samen zorgen wij ervoor dat de organisatie draait als een geoliede machine. Wij stimuleren ontwikkeling en groei en nemen jou daar graag in mee. In overleg worden aanvullende opleidingen door ons betaald.

Wat bieden wij

  • Een full-time functie (minimaal 36 uur)
  • Een fijne en informele werksfeer
  • Een goed salaris en bijbehorende secundaire voorwaarden.
  • Verantwoordelijkheid en flexibiliteit
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Leaseauto

Wie zoeken wij

  • Je bent sociaal en communicatief vaardig
  • Iemand met minimaal één jaar ervaring met het adviseren op het gebied van zakelijke verzekeringen. 
  • Je bent een echte netwerker
  • Opleidingsniveau minimaal MBO, maar bij voorkeur HBO werk- en denkniveau aangevuld met WFT Schade Particulier, Zakelijk en Inkomen
  • Iemand die bereid is om zich door te ontwikkelen (WFT Vermogen en andere branchegerichte opleidingen)

Ben je nieuwsgierig? Laten we kennismaken. Het begint altijd met persoonlijk contact.
Bel ons op 0174 700 237 (tijdens kantoortijden) en/of mail jouw motivatie en cv naar patrick@brochvolkering.nl 

nieuws
5 minuten lezen

Thuiswerken: wat is wel en wat is niet verzekerd?

Steeds meer medewerkers werken vanuit huis, dit is immers de nieuwe norm. De werkplekken worden uitgebreider en uitgebreider. Een fatsoenlijke werkplek wordt vaak vanuit de werkgever georganiseerd, maar welke apparatuur en benodigdheden zijn verzekerd als ze niet meer op kantoor staan? Wat nou als er thuis een ongelukje gebeurt, wat is dan wel en wat niet mee verzekerd?

Steeds meer medewerkers werken vanuit huis, dit is immers de nieuwe norm. De werkplekken worden uitgebreider en uitgebreider. Een fatsoenlijke werkplek wordt vaak vanuit de werkgever georganiseerd, maar welke apparatuur en benodigdheden zijn verzekerd als ze niet meer op kantoor staan? Wat nou als er thuis een ongelukje gebeurt, wat is dan wel en wat niet mee verzekerd?


Thuiswerken met spullen van kantoor 

Om uw medewerkers thuis optimaal te kunnen laten werken, is het hebben van de juiste apparatuur en kantoorinvulling van groot belang. Zo kan een extra scherm of bureaustoel erg handig zijn. Toch brengt dit extra risico met zich mee, u weet bijvoorbeeld niet hoeveel kinderen of huisdieren om de werkplek heen lopen. De werkgever is in dit geval aansprakelijk voor schade aan de spullen die u thuis hebt staan vanuit kantoor. Echter wordt roekeloos gedrag niet goedgekeurd, maar dit is iets wat u als werkgever met de werknemer zelf moet bespreken en op papier kunt zetten.

 

Eigen apparatuur in huis 

Hebben de medewerkers zelf extra apparatuur of bijvoorbeeld een scherm of bureau gekocht? Dan geldt dat de inboedelverzekering de schade dekt als iets kapotgaat. Lees altijd eerst even goed de voorwaarden door bij de inboedelverzekering. Er zijn namelijk strengere eisen als het gaat om bijvoorbeeld elektronica. Tevens zit er vaak nog een eigen risico of maximumvergoeding aan schade dekking.


U kunt als werkgever uw medewerker een vergoeding aanbieden voor het gebruiken van eigen apparatuur. Zo koopt u als het ware de schade, onderhoud en slijtage af.


Eigen mobiel gebruiken voor werk

Het kan voor een medewerker wellicht gemakkelijker zijn om een eigen mobiel te gebruiken voor werk als ze thuis aan het werk zijn. Sommige verzekeringen vergoeden nog wel schade aan de telefoon als er schade ontstaat. Vraag na of uw verzekering dit ook nog vergoedt.

Vragen? Je kunt ons altijd bereiken op 0174 700 237


nieuws
5 minuten lezen

Nieuwe collega: Michelle Ofwegen

Mijn naam is Michelle Ofwegen, geboren en getogen in ’s-Gravenzande, getrouwd en moeder van een zoon en dochter.

Mijn naam is Michelle Ofwegen, geboren en getogen in ’s-Gravenzande, getrouwd en moeder van een zoon en dochter.

Sinds mei van dit jaar ben ik werkzaam bij Broch & Volkering Verzekeringen als commerciële binnendienst medewerkster. Ik heb zo’n 20 jaar gewerkt binnen het Bank– en verzekeringswezen, eerst bij ABN Amro en daarna bij de Rabobank.

Daarna ben ik elders werkzaam geweest als Office-manager, maar toen ik hoorde dat er een vacature kwam bij dit kantoor, wilde ik graag deel uit gaan maken van dit team.

Een bedrijf waarbij geluisterd wordt naar de klant en de persoonlijke aandacht krijgt, die de klant verdient.

Fijn om daar deel van uit te mogen maken.

nieuws
5 minuten lezen

Wat is de status omtrent de verplichte AOV voor zelfstandigen?

Als zelfstandig ondernemer krijgt u in geval van arbeidsongeschiktheid meestal geen uitkering van de overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor een financieel vangnet. Een AOV is een belangrijke verzekering, waarmee u bij een ongeval of ziekte, een maandelijks bedrag uitgekeerd krijgt.

Als zelfstandig ondernemer krijgt u in geval van arbeidsongeschiktheid meestal geen uitkering van de overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor een financieel vangnet. Een AOV is een belangrijke verzekering, waarmee u bij een ongeval of ziekte, een maandelijks bedrag uitgekeerd krijgt.

In het pensioenakkoord van juli 2020 is afgesproken dat op termijn alle zelfstandigen verplicht verzekerd moeten zijn tegen de arbeidsongeschiktheid.


Hoe staat het met de verplichte AOV voor zelfstandigen?

Op 26 maart 2021 heeft demissionair minister Koolmees een brief naar de Tweede Kamer gestuurd. Daarin geeft hij aan dat het voorstel van de Stichting van de Arbeid uit 2020 moeilijk uitvoerbaar is. Het UWV en de Belastingdienst, de organisaties die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering, zien namelijk nogal wat knelpunten. De minister wilt kijken naar wat in de uitvoering wél kan. Hij maakt inzichtelijk of, hoe en wanneer de verschillen met het advies van de Stichting overbrugd kunnen worden. Het duurt daardoor nog wel enkele jaren voordat een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen wordt ingevoerd.

Een duidelijke ingangsdatum voor de verplichte wettelijke regeling is nog niet gecommuniceerd. De verwachting is dat deze niet eerder dan 2024 ingaat.


Het advies van de Stichting van de Arbeid houdt het volgende in:

- Een uitkering van maximaal €1.650 bruto per maand (huidige minimum loon).

- De premie is maximaal €220 bruto per maand; de premie is aftrekbaar.

- De Belastingdienst en UWV is verantwoordelijk voor uitvoering van de verzekering.

- Het arbeidsongeschiktheidscriterium is gangbare arbeid. Dit betekent dat bij het bepalen van de mate van arbeidsongeschiktheid er rekening wordt gehouden met alle werkzaamheden die de zzp’er nog zou kunnen uitvoeren. 

- De eigen risicoperiode is standaard 52 weken, maar die mag aangepast worden naar 26 of 104 weken tegen een aangepaste premie.

- ZZP’ers die al een verzekering hebben of die zich liever zelf verzekeren, krijgen vrijstelling.


Wat is de individuele arbeidsongeschiktheidsverzekering in het kort?

Als ondernemer (bijvoorbeeld een zzp'er) bent u zelf verantwoordelijk voor uw inkomen. Maar wat als u door ziekte niet meer kunt werken? Een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) zorgt dan voor een financieel vangnet. De Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen bieden inkomenszekerheid. Daarnaast kunt u profiteren van hulp van onafhankelijke dienstverleners bij het voorkomen van arbeidsongeschiktheid of bij uw herstel. Zo kunt u snel weer verder met ondernemen.

Meer informatie over individuele arbeidsongeschiktheidsverzekeringen? Neem contact met ons op.

info@brochvolkering.nl

Neem contact op

Persoonlijke benadering is waar we voor staan. Bij ons krijgt u geen bandje aan de lijn. Maak kennis met ons team en neem vrijblijvend contact op. We helpen u graag.